Travel Diaries
Gabriele Cristoforetti
ABOUT ME
I am a physicist, spending most of my days in laboratory investigating high-density fusion plasmas produced by intense lasers. However, my physicist attitude - loving the usual Star Wars, Star Trek and classical nerd things - cohesists with the passionate and curious spirit of a traveller. I love breathtaking, uncontaminated and wild nature, the solitary crest of the mountains, the green forests teeming with animal life, the desert beaches. I love doing silent walks observing the majesty of these spectacles and taking photographs.
But travelling is much more than that. It means being swallowed by the colorful crowds of Asiatic cities, swarming of people running and struggling in thousand activities and for surviving; it means getting lost in noisy and smelly street markets, among carpet, animals and fruits stalls; it means exploring local beliefs, religions or superstitions, churches or temples, with curiosity and respect; it means trying to live each place and to connect with its people wishing to learn a new piece of the truth, questioning oneself.
This website is a photographs and blog diary, partly in Italian, my mother tongue, and partly in English, where I share my thoughts and what catches my attention.
Sono un Ricercatore, Fisico Sperimentale, che trascorre la maggior parte dei giorni in laboratorio per studiare plasmi fusionistici prodotti con impulsi laser intensi. Il mia anima da fisico - che ama Guerre Stellari, Star Trek e tutto il classico bestiario nerd - coesiste però con lo spirito appassionato e curioso di un viaggiatore. Amo la natura selvaggia e incontaminata, le creste solitarie delle montagne, le verdi foreste brulicanti di vita, le spiagge deserte. Amo camminare in silenzio osservando la maestosità dello spettacolo della natura e scattando fotografie.
Ma viaggiare è molto più di questo. Significa lasciarsi inghiottire e trasportare dalla variopinta folla delle città asiatiche, pullulanti di persone che corrono affaccendate in mille attività, spesso per sopravvivere; significa perdersi nel frastuono dei puzzolenti mercati di strada, tra banchi che vendono tappeti, animali o frutta; significa esplorare le credenze, le religioni o le superstizioni locali, chiese o templi, con curiosità e rispetto; significa provare a vivere ogni luogo, senza guardarlo da visitatore, e a entrare in contatto con le persone, con lo spirito e il desiderio di imparare un nuovo pezzo della verità, e di mettersi in discussione.
Questo sito è un diario di fotografie di viaggio ed un blog, parte in Italiano, la mia lingua nativa, e parte in inglese, in cui condivido i miei pensieri e tutto ciò che cattura la mia attenzione.